آغاز طرح تابستانی " مسجد، کانون نشاط" در گیلان
آغاز طرح تابستاني " مسجد، کانون نشاط" در گيلان

آغاز طرح تابستانی " مسجد، کانون نشاط" در گیلان

طرح تابستاني غني‌سازي اوقات فراغت کانون‌هاي مساجد گيلان با عنوان " مسجد، کانون نشاط" آغاز شد.
شناسه خبر : 48543 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان، آئین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با عنوان " مسجد، کانون نشاط" با حضور احمد مقیمی، مشاور اموز فرهنگی و اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق کم برخوردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مدیران وفعالان کانون‌های مساجد استان گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام رضا حاجتی با بیان اینکه بستر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستر مهم و بزرگی است، که می‌بایست مستقیما در حوزه فرهنگ ورود کند گفت: مساجد باید محور همه فعالیت‌ها باشند و همه برنامه‌ها با رویکرد مسجدی برگزار شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده سازان ایران اسلامی همواره یکی از محوری‌ترین گروه‌های مخاطب هدف برنامه‌ها و مورد توجه کانون‌های فرهنگی .و هنری مساجد هستند افزوداوقات فراغت از تحصیل فرصت ویژه‌اي براي رشد و تعالی تمام ساحتی کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورد.

 

وی تصریح کرد: لزوم استفاده صحیح از عمر مطابق با آموزه‌هاي متعالی دین اسلام و همچنین دغدغه والدین جهت غنی‌سازي برنامه‌هاي فرزندان با برنامه‌ریزي صحیح توسط متولیان فرهنگی مساجد زمینه‌ساز حضور و اعتماد جوانان و نوجوانان است.

 

حاجتی با بیان اینکه ویژه برنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «مسجد، کانون نشاط» برگزار می‌شود اظهارکرد: این برنامه با هدف حمایت از فعالیت‌هاي تربیت‌محور تابستانه (فراغت از فراغت از تحصیل) کانون‌هاي مساجد، انسجام‌بخشی و سازماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌هاي تابستانی کانون‌هاي مساجد کشور، هویت‌سازي تشکیلاتی با هماهنگ سازي اقدامات و تولیدات رسانه‌اي و بسترسازي و تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مساجد اجرا می‌شود.

 

وی شناسایی ظرفیت‌ها و اولویت‌هاي کانون‌ها و ارتقاء سطح توانمندي آنها در حوزه تربیت کودك و نوجوان، هم‌افزایی و توسعه همکاري با دستگاه‌هاي همسو و هم‌وظیفه، جریان‌سازي رسانه‌اي و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی‌سازي اوقات فراغت و فعالیت‌هاي تربیتی کانون‌ها را از دیگر اهداف اجرای طرح تابستانی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اعلام کرد.

 

حاجتی با تاکید بر پشتیانی، جریان‌سازي و نظام‌مند کردن فعالیت‌هاي تابستانی کانون‌هاي فرهنگی هنري مساجد بیان کرد: تلاش می کنیم تا در راستای حمایت از کانون‌ها در اجرای طرح، ظرفیت‌هاي استانی اثرگذار و مورد نیاز کانونها را به کار گیریم.

 

وی از فعالیت بالغ بر 950 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان گیلان خبرداد و بیان کرد: این طرح در کانون‌های فعال مساجد استان با همکاری هیئت امنا و یاران مسجدی برگزار می‌شود.